Monday, August 27, 2012

BILA GUAN ENG JADI "LATUK BESAR"!!!!!!


Punca orang Cina menyembah Guan Eng bagai ‘tokong’

Didakwa Timbalan Ketua Menteri (I) Pulau Pinang Mansor Othman telah berkata dalam sebuah mesyuarat dalaman PKR:

“Dia (Guan Eng) very arrogant I tell you. Cocky and arrogant. It’s not easy. Now more arrogant because dia menang banyak.” — sumber blog ‘Gelagat Anwar‘ (1)
Juga:
“Guan Eng macam tokong, you know, to the Chinese. You cannot deny that… he is just like a tokong. Itu yang buat dia org sombong … very, very angkuh and arrogant.” — sumber blog ‘Gelagat Anwar‘ (2)
Tindakan Mansor mengibaratkan Guan Eng sebagai “tokong” itu amat bertepatan sekali.
Bayangan ini keluar dari mulut sekutu — timbalan Kim Guan Eng sendiri. Bukan lawan politik yang kata. Bukan salah seorang daripada “10,000 sibertrooper Umno” (kononnya lah, mengikut cerita Lim Kit Siang) yang membuat tuduhan.
Ianya diluahkan oleh seorang politikus Pakatan pada peringkat tertinggi pentadbiran negeri. Juga Mansor ialah seorang naib presiden PKR.
Sikap riak Guan Eng memang diketahui khalayak ramai dan diakuri masyarakat bukan Cina. Namun apa gerangan kaum Cina di Malaysia yang masih lagi mahu menyembah Kim yang rata-rata tidak disukai kaum-kaum lain?

Kata dulang paku serpih

Masalah DAPster-DAPster ialah Sindrom Asyik Menafi (In Denial Syndrome) yang membelenggu diri mereka.
Sebaliknya mereka menuduh seteru Guan Eng pula yang takbur.
Lihat pada komen oleh seorang pembaca Malaysiakini yang menggelar dirinya ‘anak,bangsa,malaysia’
“CSL, I must that these last few days you are really talking rubbish just like Najis.
“Now you hv encouraged yr son to follow yr footsteps. Have you ever thought that one day yr son is also going to follow what you did? Porn star!
“I would like to tell you that MCA is going to fall like MIC. You hv become too arrogant thinking that by doing all the dirty things you are going to garner more votes.
My personal advise to you is this- ask forgiveness and secondly breakaway from Umno who is full of filth. Will you?”
– dipetik dari maklumbalas kepada rencana Malaysiakini bertajuk
Chua slams Mano in front of Chong Wei’
Tengok juga pada komen-komen lain pembaca Cina yang ditinggalkan di rencana tersebut:
Apakah orientasi politik si pembaca yang ghairah melontarkan kata-kata nista terhadap jaguh badminton Lee Chong Wei? Semestinya pro-DAP.
Sila tengok pada komen (bawah) yang di’screenshot’ daripada rencanaMalaysiakini yang disebutkan tadi.
Tidak syak lagi individu ini DAPster.

Penilaian yang tersasar

Dalam rencana Malaysiakini kelmarin ‘Guan Eng ‘arrogant’, says Mansor in leaked minutes‘ disebut bahawa ‘Gelagat Anwar’ – laman yang mendedahkan catatan minit mesyuarat PKR itu – adalah “an obscure blog” (sebuah blog yang tidak dikenali umum).
Rencana susulan hari ini di Malaysiakini pula menggambarkan ‘Gelagat Anwar’ sebagai “a little-known blog”.
Sebenarnya ‘Gelagat Anwar’ bukan blog sembarangan. Setakat ini ia sudah mencapai 13.3 juta hits.
Di samping itu, ‘Gelagat Anwar’ mempunyai ranking dalam negara pada tangga #6,944 – lebih tinggi (yakni mempunyai lebih ramai pembaca) berbanding ‘therocket.com.my’ yang hanya menduduki ranking #13,679 – mengikut pemantauan sistem Alexa yang mengukur laluan trafik Internet.
‘Gelagat Anwar’ juga selalu muncul dalam Top 5 blog-blog paling popular bahasa Melayu yang bertapak di WordPress.
Maka untuk Malaysiakini dengan sewenang-wenangnya mengatakan ‘Gelagat Anwar’ berupa “an obscure blog” dan “a little-known blog” adalah jauh menyimpang.
Jadi tak hairanlah kita bila melihat DAPster-DAPster tidak berpijak di bumi nyata.

Papa dan Mama DAPster bermaharajalela

Perangai samseng penyokong pembangkang boleh dipupuk di alam maya kerana begitu ramai mereka yang menggunakan media sosial.
Jaringan online mereka bukan setakat di Facebook dan Twitter tetapi termasuk menguasai forum-forum seperti Lowyat dsb serta penghantaran surat berangkai(chain mail) yang berciri menghasut.
Lebih-lebih lagi, ada di kalangan si DAPster ini yang asyik berhubung melalui “protected account” (akaun yang tertutup). Dengan itu orangramai tidak akan dapat menjejak fitnah-fitnah yang begitu giat ditebar dan disebar puak-puak mereka.
Seperti pada suatu masa dahulu penyokong pembangkang berteriak bahawa Kuala Lumpur milik mereka, pada masa kini alam maya khususnya portal (termasuk akhbar Selangor Times) bahasa Inggeris juga di bawah telapak kaki mereka.
Pasal Buletin Mutiara itu tak payah cakap lah – ia macam devotional hymm bookberzikir kepada Kim Guan Eng (terpaksa merujuk kepada konsep penganut agama Kristian kerana tiada fahaman yang seerti dalam BM, setahu saya).
Ketaksuban para pengikut DAPsterisme lah yang membolehkan dewa-dewi DAP ini dipuja sebagai ‘tokong’.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]