Friday, August 24, 2012

PAS : ANTARA KARPAL DAN NASHARUDDIN MANA YANG LEBIH DISAYANGI?


Polemik antara Karpal dan Ustaz Nasharuddin berhubung HUDUD akhirnya sampai ke penghujung bila Anuar Ibrahim mengeluarkan kenyataan tiada agenda Hudud dalam Pakatan Rakyat. Namun PAS sedar modal hudud adalah antara satu modal politik mereka untuk menarik sokongan orang Melayu/Islam agar menyokong parti itu pada PRU 13 nanti. Tambahan pula PAS lebih menumpukan kepada negeri-negeri yang majoriti pengundi adalah Melayu seperti Kelantan, Terengganu, Kedah dan Perlis.

Jika sebelum ini kenyataan kepimpinan PAS lebih menyebelahi kepada menyokong, dengan kenyataan terbaru Anuar, masih adakah keberanian kepimpinan PAS untuk tidak bersetuju dengan PKR? Atau adakah mereka akan mengeluarkan satu kenyataan yang sebaliknya demi menjaga hati dan undi dari penyokong dan ahli mereka sendiri? Jika PAS (Parti Akur Sahaja) mengikut kehendak ahli-ahli mereka yang menyokong kepimpinan ulamak maka adakah kerusi PAS akan bertambah kurang pembahagiannya pada PRU 13 nanti. Semuanya akan terjawab, apabila PAS bersidang pada Sabtu ini?

Manakala rakan mereka dalam Paktan Rakyat khususnya DAP terus menolak perlaksanaan hudud lebih-lebih lagi Karpal. Ketegasan karpal dalam soal Hudud ternyata berjaya menarik perhatian sebentar mayarakat umum mengenai isu-isu yang melanda Anwar Ibrahim. Cukup cerdik Karpal memainkan isu ini demi melarikan perhatian dan fokus kepada isu Anuar dan Khalid Ibrahim di Selangor. Tidak dinafikan bahawa dalam soal ini Pakatan Rakyat ada kelebihan.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]