Friday, October 22, 2010

Pas Mungkir Janji, Calon Dua Kali Kalah Bukan Orang Asli

Pas Mungkir Janji, Calon Dua Kali Kalah Bukan Orang Asli

KUALA LUMPUR 22 Okt. -Sebelum ini, heboh satu dunia, Pas akan calonkan Orang Asli sebagai calon parti mereka pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Galas.
Bagaimanapun, setelah harapan menggunung diletakkan pada masyarakat Orang Asli , akhirnya Pas tidak menunaikan janji. Seperti biasa Pas hanya berlakon, bersandiwara. Pas mengolok-olokkan Orang Asli.
Calon Pas bukan Orang Asli tetapi calon yang sudah dua kali ditolak pengundi Gua Musang. Calon kitar semula ini kalah kepada Tengku Razaleigh Hamzah pada pilihanraya untuk kerusi parlimen Gua Musang.
Beliau ialah pemangku Yang Dipertua Pas Kawasan Gua Musang, Dr Zulkefli Mohamad, calon yang ditolak oleh pengundi Gua Musang!
Dr Zulkefli, 44, memiliki sebuah klinik di Ciku, Gua Musang, merupakan anak bekas Anggota Dewan Undangan Negeri kawasan Guchil, Mohamed Awang pada tahun 1974 dan merupakan anak ketujuh daripada 10 beradik.
Beliau bertanding sebanyak dua kali pada Pilihan Raya Umum Ke-11 dan 12 bagi kerusi Parlimen Gua Musang tetapi tewas kepada Tengku Razaleigh Hamzah.
Dr. Zulkifli tinggal di Kuala Krai bagaimanapun berulang alik ke kliniknya di Ciku, di sini .
Beliau kalah kepada Tengku Razaleigh Hamzah ketika bertanding merebut kerusi Parlimen Gua Musang dalam pilihan raya umum 2008, dengan majoriti 4,394 undi.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]