Monday, June 13, 2011

Bila Pas gugur perkataan Islam... UMNO sambut dan laksanakan

Penulis tertarik dengan tulisan ini di Utusan Malaysia yang membuat satu cabaran kepada PAS supaya gugurkan perkataan ISLAM. Hakikatnya perkataan ISLAM itu bukanlah milik PAS atau juga individu-individu dalam PAS lebih tepat lagi pemimpin PAS. Ianya milik semua orang. Jika sebelum ini tawaran yang dibuat oleh PAS bahawa PAS akan bersedia mengikut UMNO bila mana UMNO menukar sistemnya dan juga pentadbiran negara kepada sistem Islam atau bersetuju menerima Islam. Persoalannya saya ingin ajukan kepada anda pembaca yang budiman adakah PAS akan menuruti segala janji mereka bila mana UMNO bersetuju buat semua itu ?

Hanya masa dan keadaan sahaja yang dapat menentukan PAS macam biasa "semua boleh"....lebih-lebih lagi bila saudagar mimpi ini telah bermimpi kerusi Putrajaya. Mereka lupa akan adanya 2 lagi parti yang dihadapan mereka iaitu PKR dan DAP yang memainkan peranan besar dalam menentukan soal halatuju parti. Bila bercakap mengenai UMNO seringkali perkataan yang keluar dari mulut pemimpin PAS dan pengikutnya adalah SEKULAR...itu sebab PAS tolak UMNO. Dan dicampur lagi dengan sebab sebab lain termasuk kepentingan peribadi....

Sebenarnya dah lama dah...UMNO melaksanakannya tapi cuma tak dinyatakan secara terus terang. UMNO ni bila buat sesuatu ianya tak amalkan falsafah "telur sebiji riuh sekampung" Walau pun kadang-kadang tu bukan sebiji malah berbiji-biji masih lagi senyap aje. Ada pihak tu, buat sedikit sahaja tapi riuhnya seentaro dunia jadi Takabur...pulak. Kini rasanya sudah sampai masanya UMNO sambut ISLAM yang dipinggirkan oleh PAS...apa salahnya, kan orang Melayu di Malaysia semuanya ISLAM....PAS mula kata tengok UMNO mula sensasikan berita mengenai PAS menolak negara Islam bertukar kepada negara kebajikan...Ini umpan PRU 13....lah supaya orang UMNO lalai dan leka sepaya senang DAP dan PKR buat strrategi lain.
.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]