Friday, August 3, 2012

APA YANG PM DAN KERAJAAN DAH BUAT...


Laporan Tahunan GTP & ETP
  • KUALA LUMPUR -- Malaysia mampu mengorak langkah kukuh ke hadapan sebagai sebuah negara apabila keupayaannya, kekuatan dan potensinya dimanfaatkan menjadi 1Malaysia yang fokus dan bersatu, kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.
  • KUALA LUMPUR -- Program Transformasi Kerajaan (GTP) yang dilaksanakan sepenuhnya tahun lepas, menunjukkan kesan menyeluruh dan komprehensif dengan pelbagai inisiatif dilakukan di seluruh negara.
  • KUALA LUMPUR -- Program 1AZAM Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berjaya mencatat penyertaan 63,147 isi rumah berpendapatan rendah tahun lepas.
  • KUALA LUMPUR -- Program Transformasi Kerajaan (GTP) membawa banyak manfaat kepada rakyat di seluruh negara, manakala kesannya terhadap negara pula, sungguh mengagumkan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
  • KUALA LUMPUR -- Perencanaan rapi dan pelaksanaan berstrategi menerusi Program Transformasi Kerajaan (GTP) dan Program Transformasi Ekonomi (ETP) bukan sahaja memberi manfaat kepada rakyat berbilang bangsa malah berjaya melonjakkan status negara setaraf negara maju, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
  • KUALA LUMPUR - Pengurusan ekonomi serta hasil secara berhemah telah memungkinkan lebih RM30 bilion diperuntukkan setiap tahun untuk subsidi secara langsung bagi mengurangkan bebanan hidup rakyat, kata Datuk Seri Najib Tun Razak.

    Laporan Tahunan GTP & ETP
    • KUALA LUMPUR -- Petroliam Nasional Bhd (Petronas), perbadanan petroleum nasional Malaysia, akan meluluskan lebih banyak lesen tahun ini untuk membangunkan medan minyak marginal bagi memperkukuh pengeluaran minyak mentah dan gas, yang seterusnya akan merangsang pertumbuhan sektor minyak, gas dan tenaga (OGE).
    • Berikut ialah teks ucapan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada pelancaran Laporan Tahunan GTP dan ETP.
    • KUALA LUMPUR -- Usaha mempertingkatkan pengangkutan awam bandar di bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) menunjukkan perubahan ketara dalam memperbaiki keseluruhan kualiti bagi memastikan aspirasi pengangkutan awam menjadi pilihan utama pengguna bandar dan kekal menggunakan perkhidmatan itu.
    • KUALA LUMPUR -- Tahun 2011 menyaksikan usaha gigih kerajaan bagi memastikan semua pelajar di peringkat prasekolah, rendah dan menengah meninggalkan alam persekolahan mereka dengan pencapaian berkualiti.
    • KUALA LUMPUR -- Program Transformasi Kerajaan (GTP) dalam mengurangkan kadar jenayah, berjaya menghasilkan keputusan positif, antaranya meletakkan Malaysia selangkah di hadapan Amerika Syarikat dalam Ketenteraman dan Keselamatan, dalam penilaian oleh Indeks Kedaulatan Undang-undang 2011, World Justice Project (WJP).
    • KUALA LUMPUR -- Memerangi rasuah di bawah Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) bagi 2012 mensasarkan untuk menumpukan pada inisiatif pembiayaan politik, menurut laporan tahunan Program Transformasi Kerajaan (GTP) 2011.
    • KUALA LUMPUR -- Program Transformasi Kerajaan (GTP) pada 2011 telah dilakukan dengan pelaksanaan dan penyampaian pantas yang mengkagumkan, menurut Jawatankuasa Kajian Prestasi Antarabangsa.
    • KUALA LUMPUR -- Berjuta-juta rakyat Malaysia yang menjadi sasaran Program Transformasi Kerajaan (GTP) sudahpun menikmati faedah ketara dalam hidup mereka hasil daripada program tersebut.
    • KUALA LUMPUR -- Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) meneruskan prestasi baik pada tahun sebelumnya dan mengubah landskap luar bandar menjadi bertambah baik.
    • KUALA LUMPUR -- Bidang Keberhasilan Utama Kementerian (MKRA) memainkan peranan yang signifikan dalam pelaksanaan transformasi kerajaan iaitu membangunkan pentadbiran berasaskan perkhidmatan dan berorientasikan keputusan yang menumpukan perkhidmatan kepada rakyat sejajar dengan gagasan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]