Thursday, September 27, 2012

MARI BACA ARTIKEL INI.


DEDAH EKSKLUSIF !! WUJUD GERAKAN "TOLAK" NAJIB ?!



Dah lama aakj tak tulis kisah eksklusif..bukan takde idea atau bahan nak d tulis tapi dahulukan yang patut d dahulukan hehe..

Kini rasanya dah sampai masa aakj tulis sikit hari ni tang kisah d atas..maklumlah PRU13 dah dekat sangat..pikir punya pikir memang kena tulis walau tak banyak sekurang kurangnya kita ahli parti atau penyokong parti UMNO dan BN ni alert awal tang masih ada manusia yang wajib d ubah kalau dia tak berubah !!

Kesan BN kalah teruk 2008 masih dok ada bara dalam kepala..masih dok d sebut dan masih terkial mencari formula terbaik untuk letak kembali BN d hati rakyat..semua peringkat kepimpinan faham dan tahu dan terima saat tanggungjawab bertukar tangan antara Pak Lah dan Najib..atas persetujuan semua dan ianya nampak amat tenang dan aman semasa Pak Lah serah tugas.

Ahli parti semua tahu..Datuk Seri Najib mengambil amanah sebagai Presiden Parti UMNO dan sebagai Perdana Menteri dari Pak Lah atas dasar kononnya kelemahan Pak Lah yang gagal bawa kemenangan besar kepada BN seperti sebelumnya. Inilah persepsi yang d canang kepada seluruh ahli parti dan akhirnya Pak Lah terpaksa serahkan jawatan tertinggi tersebut kepada Najib.

Kini, ayat yang sama d mainkan..ayat yang sama d jaja dari hotel lima bintang hingga ke kedai kopi bawah pokok ketapang..ahli UMNO d "nyanyikan lagu" yang sama dendangannya ketika Pak Lah d minta turun dengan hormatnya.

Dato Najib kena aware benda ni..sudah ada gerakan halus..sederhana halus rasanya d peringkat sekarang..mereka bergerak..berkempen..melobi supaya calon Ahli Parlimen atau DUN adalah dari kumpulan mereka supaya mudah..bila keputusan PRU 13 tidak memuaskan..kononnya..maka mereka akan mulakan "spark" sepertimana kes Pak Lah kena dulu.

Ketika saat semua komponen BN fokus untuk menang PRU13 samada majoriti 2/3 BN dapat atau keputusan lebih baik dari PRU12 atau mungkin kurang..kumpulan "kuda kayu" atau virus hanyir ini telahpun buat kerja cucuk semua ahli UMNO supaya tolak Najib kiranya tak capai 2/3 majoriti !!

Kononnya Najib naik menjadi PM dan Presiden parti bukan atas undi ahli UMNO dan pelbagai konon lagi. Kumpulan ini mula tanamkan rasa kebencian kepada Najib yang tak mampu jaga isteri..dialog ini sama dengan dialog pihak pakatan haramjadah !!




Najib kena berani..perlu berani meletak calon yang sememangnya calon pilihan rakyat - winnable candidate..kerana ketika mula d canang ayat calon pilihan rakyat ini..kumpulan yang tamak haloba ini mula rasa kepanasan..akhirnya bila jarum menghasut mereka berjalan..slogan "calon pilihan rakyat" ini sudah malap dan mula nak hilang. Kumpulan ini menggunakan balik slogan ini dan tujukan kepada Najib..Najib pun naik menjadi Presiden Parti bukan atas pilihan ahli atau rakyat...gilOOO doh puok ni..depa lupa..Najib ambil alih tanggungjawab atas dasar hirarki parti..kedudukan beliau ketika itu sebagai Timbalan Presiden.

Najib kena berani - lakukanlah perubahan besar-besaran dalan Kabinet Menteri..ada menteri yang hanya panaskan kerusi tanpa buat apa-apa yang boleh bantu Najib sebagai PM..hanya makan gaji buta dan idea yang d zahirkan bukan datang dari otak mereka sendiri..staf bawahan punya idea..d arah staf supaya bagi idea apa nak d bentangkan..sepatutnya seorang menteri yang cetuskan idea kepada pegawai ahli mesyuarat beliau..barulah ada hasil idea yang baik selepas brainstorm...adehh berat ni..aakj kena ngajar ke ni..

Najib kena berani - letaklah muka-muka baru yang menjadi pilihan rakyat dan usah takut dengan gerakan yang dok sibuk nak jatuhkan beliau..kalau Najib mampu kekalkan momentum sekarang..rakyat akan sokong Najib..bukannya dua tiga kerat yang dok ugut nak lawan Najib !! Biar kita beri peluang kepada wajah baru yang bakal menentukan hala tuju negara bersama Najib.

Najib kena berani - mana-mana kumpulan yang masih wujud sebagai virus sejak dari zaman Tun M hingga kini wajib d basmikan..bukan hapus hahaha ehhh basmi ni hapus ke...bagi aakj ayat basmi ni..minta kumpulan ini d rehatkan dari jawatan menteri..lama sangat dah..orang lain dia nampak lama sangat dok d kerusi menteri..dia sendiri tak nampak bahawa beliau sejak dari awal dok d kerusi kepimpinan Tertinggi UMNO hingga kini..apa yang dia buat yang mampu kita sebagai ahli UMNO banggakan pun aakj tak tahu.

Walaupun kita bukan menjawat jawatan tertinggi UMNO d peringkat pusat tapi kita memerhati perjalanan suka duka UMNO BN ni..aakj perati..virus gila jawatan nak jadi PM ni mula sejak dari zaman Tun M..zaman Pak Lah depa dah berjaya..dan ayat yang sama bakal d nyanyikan kiranya Najib gagal dapat 2/3...perghHHHH !! dia sendiri pun menang sipi kat kawasan dia hahaha gilaaa puok ni...

Aakj akan buka sikit lagi story tang ni kiranya perlu dan ada maklumat tambahan..nak aakj tulis senarai nama d sini ke hahaha opsss sabar...ni kasi panas enjin dulu...






No comments:

KIRIM PESANAN ANDA



Nama
Alamat Email
Perkara
Mesej
Image Verification
Please enter the text from the image
[ Refresh Image ] [ What's This? ]